2012. május 17., csütörtök

A BKV nekem tartozik.

Egy gyors eszmefuttatással szeretném elmagyarázni, miért, és mennyivel tartozik nekem a BKV. Pontokban, hogy követhetőbb legyen. 1.: Amikor én veszek egy bérletet, akkor egy szerződés féle jön létre köztem és a BKV között, ami mind a két fél számára tartalmaz kötelezettségeket. (Én nem rakok tüzet a 7-es buszon, a BKV meg nem 3 óránként indítja a járatait, stb.) 2.: Az egyik kötelezettsége a BKV-nak, hogy normális állapotban (és korban) tartja a járműveit, sínpályáit, elektromos vezetékeit, ésegyebek. Ezért képezi ő a jegyárakat, mert belekalkulálja, mennyi kell arra, hogy fenntartsa magát, fizesse az alkalmazottakat, és az említett korszerűsítést/szinten tartást elvégezze. 3.: Vagyis! Én fizetek valamiért, amit a BKV maga vállalt, mivel az árba belekalkulálta, viszont nyilvánvalóan nem tartja be maradéktalanul. Vagy csak tűzoltásszerűen, utólag, és csak félig-meddig. 4.: Az egyszerűség kedvéért mondjuk, hogy a előzetes terveik szerint áraik egyharmad része szolgál a fenti feladatok ellátására. 5.: A példa kedvéért tegyük fel, hogy egyáltalán nem teljesítették ezt az általuk (önként! - mivel, ha egyharmaddal csökkentenék a jegyárakat, mondhatnák, hogy nincs pénz a felújításra, és valóban nem lenne) vállalt kitételt a szerződésünkben. 6.: Végkövetkeztetés: a BKV nem teljesít, én teljesítek, és ez így nyilván nem jó. 7.: Megoldás: esetemben 6 évnyi folyamatos bérletvásárlásról van szó, akkor nekem a BKV 3 év ingyen utazással tartozik, az egyharmados arány megtartása miatt (6+3 év = 9év). Mivel én már kifizettem arra a 6 évre ezeket a munkálatokat is. Ha látszik, hogy nem történtek meg, akkor el kell számolni azzal a pénzösszeggel, ami az enyém, de a BKV-nál van. Nincs harag, nincs per, nincs semmi, de akkor tegyék lehetővé, hogy leutazhassam. És még egyszer! Nem ingyen utazást akarok kicsikarni, hanem a már egyszer kifizetett szolgáltatást igénybe venni. Kifizettem a következő 3 évet, de sosem kapom meg. 8.: Düh: Fuck you BKV, ezúton is. Puszcsi.

4 megjegyzés:

Djarimirri írta...

minden szavaddal egyetértek! Csak az a baj, hogy a BKV-nál is, csakúgy, mint a MÁV-nál, a pénzek nem oda mennek, ahová kellene.. legalábbis több, mint valószínű, hogy emiatt nem tudnak teljesíteni.. vagyis tudnának, csak nem akarnak..:S De ahhoz persze értenek, hogy minél több pénzt csikarjanak ki az utasokból.. igen, mert pénzt persze mindig akarnak. Így sokszor már a legtöbb utasban felmerül, hogy nem ők vannak értünk, hanem mi értük és ez tényleg tarthatatlan...
jaj bocsi a hosszú kommenért, csak én is sokat bosszankodom emiatt és így muszáj volt válaszolnom erre az írásodra:D

Szentgyörgyi írta...

Nem volt hosszú :-)
.
Nyilván nem számoltam bele az "elvesző" pénzeket, mert az egész gondolatmenetet elrontotta volna.
.
Én azzal a képpel számolok, amit közvetítenek felénk, mégpedig: "minden rendben van nálunk".

Névtelen írta...

bkv@bkv.hu
Hajrá! Veled vagyok x)

Unknown írta...

Az igazság az ,hogyha bedöglik egy járművük ők azt mondják nem tehetnek róla ,de arról tehetnek ,hogy az utasoknak ilyenkor nincs kompenzáció .Amikor a BKV hibázik 0 ft jár amikor az ember hibázik 6000 ft helyszínen a bírság de szerintem fordítva is kellene működnie a bírságnak mert úgy lenne demokratikus.